Külpraktika

Külpraktika

Hová vezet a guglizás...?

2012. április 07. - Marton Péter

Marton Péter

Úgy volt, hogy ma az International Studies Association, vagyis az ISA 2012-es San Diegó-i konferenciájáról számolok be itt, ahonnét nemrég futottam be, de közbejött ez-az. Egy volt hallgatómból kitört a Jobbikkal kapcsolatos indulat a Magyar Narancsban, egy olvasói levél formájában, és miközben ez egy releváns vélemény a részéről, sok minden mást is összehordott ott, egyebek mellett a múlt hónap óta általam menedzselt angol nyelvű mesterképzéssel kapcsolatban. A Marcell által leírt megjegyzések közül egy dologra reagálnék, ami a mesterképzéssel kapcsolatos megnyilvánulásának a színvonalát elég jól minősíti. Azt találta ugyanis mondani, hogy, idézem:

"Semmi olyat nem tanultam, amit egy egyszerű ’guglizás’ ne dobna ki."

Nagy meglepetésemre egy másik Marton Péter nevű kommentelő után érkezve, de megválaszoltam én ezt Marcellnek ott (az 5-ös számú kommentben), helyben, rávilágítva, hogy egy olyan cikkben, mely ráadásul az általa panaszosan emlegetett oktatási színvonalhoz csak közvetve kapcsolódó témában íródott, ugyan, ne mondjon már ekkora hülyeségeket, mintegy kollaterális károkat előidézve. És felhívtam szíves figyelmét, hogy ha például a "statebuilding in Afghanistan" témát guglizza meg, akkor többek között az én Statebuilding in Afghanistan c. könyvembe fog belebotlani, amely a Routledge kiadónál jelent meg tavaly. Mivel ezeknek a hülye tanároknak a munkái megtalálhatók szoktak lenni a Google-ön keresztül... te jó ég, miről beszélek, hát itt, ezen a blogon is, éppenséggel... vagy most már ne is írjak több blogpósztot, semmi újat nem talál bennük senki?

Hogy üres retorikai kérdések helyett inkább a guglizással kapcsolatos kijelentés abszurditását illusztráljam, generálok ide még egy vadiúj mémet is, és a magam részéről ezt a dolgot lezártnak tekintem. A Marcell számára oly releváns iraki háború ügyében szolgálok illusztrációval:

A bejegyzés trackback címe:

https://kprax.blog.hu/api/trackback/id/tr434369221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2012.04.07. 13:09:15

Ó édes Istenem, ez fájdalmas volt..

Most egy csomó kutatásomról derült ki, hogy értéktelen, mert a guglin keresztül találtam szakirodalmat hozzá:(

Baszki, a googlet mindenki tudja használni - valamilyen szinten-, de egyrészt, nem megfelelő kereséssel nem kapsz releváns találatokat, másrészt, hogy értékelni, elemezni tudd azokat az adatokat, igen komoly előképzés szükséges.

Egy egyszerű postás - és itt nem a postásokat akarom degradálni, mert postaforgalmit végeztem, az egyetem előtt postán dolgoztam hosszú ideig-, ha mondjuk belekezd egy bármilyen általa nem ismert tudományterület speciális anyagának olvasásába, példaképp a kritikus információs infrastruktúra védelméről szóló tanulmányba, nem fogja tudni értelmezni, hiába adta ki neki barátunk, google. És még barátnőnk wiki is kevés lesz, hogy abból próbálja pótolni azokat a hiányosságokat, amik az anyag feldolgozásához szükségesek. Ezt x év egyetem után annyira nehéz megérteni? O_o

A levél egyébként tökéletesen illusztrálja számomra, hogy mit nem szeretek a neoliberálisokban. Mindenkit, aki nem ért velük egyet, megvádolnak, hogy intoleránsak, nem érnek semmit; mindezt egy olyan felsőbbrendű, elitista attitűddel, hogy kirekesztik azokat, akik eltérő véleményt képviselnek. Tolerancia? Én így szeretlek..

A végén a meme zseniális, még mindig sírok rajta :D

Lattmann Tamás 2012.04.07. 15:09:37

Nem tudom, hogy "neoliberális" dolog-e szóvá tenni Törökéknél, amit anno én is szóvá tettem, nevezetesen, hogy állítólag az ellenzéki oldalról kerestek a vitához "szakpolitikust", ám sem Vona, sem pedig Gaudi nem illik ebbe a kategóriába. Innentől kezdve a meghívásról szóló döntés bűzlik a politikától, akár "neoliberális" valaki, akár nem.

Amúgy pedig Peti, nem biztos, hogy magadra kell venned az eredeti cikket, és legyünk őszinték: a mai felsőoktatási rendszert régóta belülről ismerve, simán elhiszem, hogy a leírtak elég komoly valóságalappal bírnak. Nekünk, a rendszerben működő fiatal oktatóknak épp az lenne a szerepünk, hogy próbáljunk javítani a dolgon, TE IS EZT TESZED minden nap. Hát akkor ne vállalj fel olyan vitákat, ahol a kritika tárgya nem Te vagy. :-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2012.04.07. 16:08:26

@Lattmann Tamás: Elismerem, a "neoliberális" jelzővel félreérthető voltam. Az, hogy valakinek nem tetszik egy rendezvény, szíve joga. De ennek a másik fele, hogy vannak olyanok, akiknek tetszik és akiket érdekel, ezt pedig ugyanúgy illő elfogadni.

Amiért a "neoliberális" jelzőt használtam, az pont a levél általam levont következtetéseiből ered, ugyanis a stílus nekem pont ezt testesíti meg: nem tetszik neki a rendezvény, és mindenki, aki másként gondolkodik róla, nem ér el egy bizonyos színvonalat, ami miatt inkább befejezi az egyetemet. Amit megint csak megtehet, mert minden joga megvan hozzá.

A cikkel viszont, hogy a saját igazát/szellemi nagyságát igazolja, az egész képzést degradálja, amit Péter a posztban szóvá tesz.

Nem az a baj, hogy nem ért egyet Vonával, a Jobbikkal, hanem annak a jogát tagadja, hogy egyáltalán megszólalhassanak, képviselhessék az álláspontjukat: "A résztvevők láthatták, hogy Vonának most fáj a lába, talán tüsszent is néha, iszik egy kis vizet. Ő is olyan ember, mint az összes többi." Ezt a mondatot nehéz másként értelmezni.

A magam részéről csak az online médiában megjelenő viták révén követem az egész rendezvénysorozatot, úgyhogy különösképpen nem folynék bele, de megítélésem szerint, ahol hivatalos politikusok képviselik az álláspontjukat hallgatóság előtt, az onnantól kezdve politika. Az, hogy ki "szakpolitikus", na az megérne egy vitát :)

Lattmann Tamás 2012.04.07. 17:04:40

@Thaddeus Griffin: Azt valóban nehéz megmondani, hogy ki a szakpolitikus. Viszont azt, hogy ki nem az, azt elég könnyű... :)

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.07. 19:04:14

@Thaddeus Griffin: @Lattmann Tamás:
bocsi, csak most értem haza. Szóval igen, van abban intolerancia, amit Marcell művel. Ehhez hozzáteszem, hogy Marcellel teljes egyetértésben cseréltünk eszmét a múltban arról, hogy Bush egyáltalán nem volt olyan, amilyennek jellemzően beállítják. Ettől viszont még durván hazug általánosításokat irkált az olvasói levelében, és ez a rendszer Tamás által említett javításához semmilyen konstruktív módon nem kapcsolódik. Az meg, hogy egy általa meg nem nevezett tanárnak az iraki háborúval kapcsolatos véleményét így adja elő, sajnos nem egy igazán vitapartneri megnyilvánulás a részéről. Az illetővel én látatlanban nem értek egyet, viszont biztosan inkább szembesíteném ezzel az illetőt, mint hogy a médiában keseregjek erről az egészről, a hátramaradt évfolyamtársaim és egyébként megbecsült tanáraim fejére omlasztva a tetőt.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2012.04.07. 19:23:01

Most csináltál reklámot a Narancs cikknek. Te tudod, hogy miért.

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.07. 19:58:37

@Zig Zag: pontosan értem, amit mondasz, de én reklám helyett figyelemről beszélnék. A figyelem pedig sokfelé vezethet, ellentétben a reklámmal.

mhorvath 2012.04.08. 03:36:57

@thaddeus griffin
mondjanak amit akarnak. teszek rá. csak nem asszisztálok.

@Marton Péter

Kedves Tanár Úr!

A "guglizás" lehet, hogy félreérthető volt. Úgy értettem, hogy egy posztgraduális képzésen egy olyan banális vizsgakérdés, mint pl. "mikor írták alá az xytökmindegy szerződést", nem igazán járul hozzá a fejlődésemhez, csak idegesít. Ehhez nem kell külpolitikai elemzőnek lenni.

Ha az Ön könyvére keresek rá, akkor nem tudom meg, hogy mi van benne, csak ha megveszem. Ezért az Ön könyve nem egy egyszerű internetes keresés tárgya - számomra. Az ilyen szinvonalú tanulmányokat olyan rendszerek teszik elérhetővé a diákoknak, mint például az EBSCO, khm-khm. Természetesen a Google egy fenomenális dolog.

Önre nem utaltam a cikkben, s nem véletlenül. Ha jól számolom, 23 tanárom volt. Ebből 3 tanított úgy, ahogy azt elvárnám. Ezzel együtt reméltem, hogy akinek nem inge, az majd helyette vesz föl pólót, esetleg trikót. Nem ez történt.

Nem kenyerem a hazugság. Személy szerint nem szeretnék ártani senkinek. Intézményi szinten remélem a javulást. Viszont nem vagyok oktatási szakértő, csak csalódott vásárló.

És akkor egy pár dolgot szögezzünk le itt:

Én fizettem egy szolgáltatásért. Sokat. A szolgáltató több tekintetben alulmúlta az elvárásaimat, majd utána tudatta velem, hogy bekaphatom, ha engem sért a neonácizmus. És akkor ÉN fogjam be a pofámat? Pffft... Esélyes.

Senkinek nem omlasztottam a fejére semmilyen plafont. Azt egy Irgun nevezetű szervezet csinálta, s nem a Corvinuson. Én csak bepötyögtem egy pár bekezdést.

A meme a végén tényleg vicces. De semmi köze nincs ahhoz, amire én gondoltam.

-marcell

Link Elek 2012.04.08. 08:58:56

@mhorvath:
ha ennyire zavar, hogy beszelgetnek a jobbikosokkal, mit fogsz majd szolni, amikor kormanypart lesznek?
eleg eselyes, hogy nem lesz meg orbannak az 50%, de az is valoszinu, hogy a fidesz lesz a legnagyobb part.

>Ezzel együtt reméltem, hogy akinek nem inge, az majd helyette vesz föl pólót, esetleg trikót. Nem ez történt.

egyebkent elegge egyertelmu, hogy miert az haborodik fel az haborodik fel a kritikadon akinek nem szantad. neki(k) faj, hogy a munkajukat kevesre tartja valaki, akinek szantad, azok tudjak magukrol...
ezert erdemes kerulni a pontatlan kritizalast.

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.08. 10:29:39

@mhorvath: @Link Elek:
amit Link_Elek említ a Jobbik lehetséges jövőjével kapcsolatban, olyasmi, amitől kiráz a hideg, de ettől még komolyan veendő. Sok embertől hallottam már fogadkozást, hogy amikor így lesz, lelépnek majd ebből az országból. Én úgy gondolom, hogy ez valójában nem mindenkinek lehetséges vagy kézenfekvő, egy egyetemnek pedig biztosan nem az. Az ország egyik legjobb egyeteméről van szó, jelent, amit ez jelent, lehet persze kritizálni ettől még. Vagy lehet pl. előre egyetemi közvéleményt kutatni, hogy kit érdemes meghívni az egyetemre. aláírást gyűjteni stb., minderről Török Gáborral leülni beszélgetni. Nem csak normaéllovasi aktivizmussal lehet eredményeket elérni.

Szun Cétől ajánlanék egy pár idézetet: "Nem is harcolni, mégis alávetni az ellenséges sereget: ez a legjobb a jók között" (...) "győzelmet aratni az a hadsereg fog, amelyik először győz és csak azután keresi a harcot; vereség pedig arra a hadseregre vár, amelyik először harcol és csak azután keresi a győzelmet."

Nem hiszem, hogy a Török Gáborokkal való ádáz csatázás vezet el a Jobbik feletti győzelemhez. Pláne nem hiszem, hogy az ebből az apropóból felelőtlenül szapult egyetemmel vívott háborúra van szükség.

Ami az angol mesterképzést illeti: attól akadtam ki, amit Link_Elek is megjegyzett fentebb, sőt igazából még ennél többről is van szó. Én a FELELŐSE lettem ennek a programnak a múlt hónapban. Nincs különösebb döntési lehetőségem, nincs költségvetésem, de az ügyek operatív menedzselése mellett elkezdhetem valamilyen irányba terelni a dolgokat. Más felsőoktatási kollégáimhoz hasonlóan én is a röhejes egyetemi fizetést kapom, de ettől még teljesen motivált vagyok. Akarom, hogy ennek az országnak legyen saját, nemzetközileg versenyképes társadalomtudományi képzést nyújtó egyeteme. De mielőtt bármi esélyem lenne valamit csinálni, jön egy ilyen cikk, amelyik azt mondja a külvilágnak, leendő felvételizőknek, oktatási kormányzatnak stb., hogy nincs senki ezen a már az én felelősségem alá tartozó programban, aki értelmes volna, tudna angolul, nem is adnak olvasnivalót és USA-ellenesek...? Fel vagyok háborodva, legelőször is a magam nevében, de igenis a kollégáim nevében is. Marcell, hárman vannak Ön szerint, akik erre - a felháborodásra - érdemesek? Akkor nevezze meg legalább a másik kettőt, hogy ők örülhessenek ma valaminek.

Összességében: nem a Harvardra került be. A bekerülés feltételei is könnyebbek, és az oktatás anyagi körülményei is eltérőek. Én egyébként ezen az egyetemen végeztem, így publikálok peer-reviewed journalökben, így vagyok benne mindenféle nemzetközi együttműködésben, így jutok ki többnyire saját megtakarításból konferenciákra, ahová kompetitíven kell bekerülni. Az MTA-tól Bolyai-ösztöndíjat persze nem kaptam, de ez egy másik sztori. Én is írtam annak idején multiple-choice-teszteket, megtanultam, mikor írtak alá szerződéseket, és nem fájt, nem ártott, sőt egyébként még használt is. El tudtam volna képzelni hatékonyabb megközelítést? Természetesen igen, és ennek valószínűleg elég jelét adtam az órákon. Úgyhogy itt volt egy lehetőség, miután most felelős lettem.

Ha a politikai protest mellé, amihez minden joga megvan, nem vágyott volna az egyetemet személyesen megbüntetni, alighanem mind a ketten közelebb járnánk a céljaink eléréséhez.

A mém arra vonatkozott, ami idevág. Ha az egyetemeket agyoncsapjuk, marad a Google, és hogy ott ki, mit talál meg, azt onnantól garantáltan nem strukturálja szakmai autoritás.

Link Elek 2012.04.08. 12:11:31

>Nincs különösebb döntési lehetőségem, nincs költségvetésem

ezt kivulallokent valodi problemanak latom, hogy a felelosseggel nem jar egyutt a valtoztatas lehetosege es az ehhez szukseges forrasokhoz valo hozzaferes.

Link Elek 2012.04.08. 12:46:38

"vidamabb" téma, a google reader vezetett hozza:)

The Big Bang
Zbigniew Brzezinski and Robert Kagan on the State of America
www.nytimes.com/2012/04/08/books/review/zbigniew-brzezinski-and-robert-kagan-on-the-state-of-america.html

SPOILER:
Above all, Brzezinski and Kagan unite in arguing against fatalism. American decline is not preordained, but neither is the status quo. If Americans want to remain on top, they will have to fight for that position, making some painful changes in the process (including, Brzezinski says, to a dysfunctional, paralyzed political system). But it’s worth it, chiefly because the current international order — more or less stable and free from world war for seven decades — will not maintain itself. Given what else is out there, the world still needs America.

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.08. 15:53:57

@Link Elek: érdekes ezt a cikket úgy olvasni, hogy közben George Herring From Colony to Superpower c. könyve itt hever az asztalon, George Washington pedig az elején arról tűnődik, hogy mikor jön majd el a nap, amikor az Egyesült Államoknak senkitől nem kell végre tartania.

És amellett is, hogy pont ott voltam most. San Diegóban van pl. a Space and Naval Warfare Systems Command: en.wikipedia.org/wiki/File:US_Navy_100624-N-9999x-004_An_aerial_view_of_the_Space_and_Naval_Warfare_Systems_Command_%28SPAWAR%29_Headquarters_in_San_Diego.jpg
A Strategic Studies Quarterly friss számában arról olvasok, hogy a napenergia világűrbeli hasznosítása érdekében, illetve az által, mit lehet tenni.

Összességében ma sem tűnik megalapozottnak a decline feltételezése, inkább az államok önálló cselekvőképessége erodálódott mára, across-the-board, és ez alól egyszerűen az Egyesült Államok sem kivétel.

Pont az utóbbira, az önálló cselekvőképesség csökkenésére tekintettel a washingtoni irányítás következetessége, az, ami persze kedvez közben szűkebb amerikai érdekeknek is, de egy létező globális küldetéstudaton alapul, valóban nagyon hiányozna a jelen körülmények között, és nehéz belátni, ki lenne képes vagy kész pótolni azt.

mhorvath 2012.04.08. 16:11:22

@Marton Péter: Én nem írtam olyat, hogy ott mindenki hülye. Nyilván egy egyetemen nem mindenki hülye. Ugyanakkor sok tehetséges gyereket hülyének néznek, vagy legalábbis ezt éreztetik velük.

Ahonnan jövök, ott 60% alatti pontszámmal lehet megbukni. Ez a 23 esetében 13.8. Hangsúlyozom, 3 szinvonalas oktató mellett tudok kiállni (≈13%). De ez még nem az Ön felügyelete alatt történt.

Ha a Corvinus azt szeretné, hogy jót írjanak róla, akkor azt valahogy el kell érnie. Ha semmibe veszi a diákjait (mint ahogy egyes volt csoporttársaim még mindig a szakdolgozatuk követelményeiről vitatkoznak, mik is lehetnek azok pontosan), náluk rosszabb angoltudással rendelkező oktatókat alkalmaz, megfojtja őket porosz bürokráciával, nem várja el, hogy olvassanak, nem kínál megfelelő mennyiségű kurzust, esetleg nem teszi lehetővé számukra a tudományos adatbázisokhoz való hozzáférést, nem ösztönöz gondolkodásra az oktatáson keresztül, folyamatos tájékozatlanságban tartja őket a saját képzésükkel kapcsolatban ÉS ráadásul meghív nácikat is, akkor nem tudom, hogy mit várnak el. Mindenesetre az ember háta elfárad a pucsításban egy idő után, elnézést kérek.

Tudom, hogy nem a Harvardra vettek föl. Én nagyon örültem, amikor felvettek a Corvinusra. Haza akartam jönni, itt akartam tanulni, dolgozni, házasodni, gyereket nevelni, jól érezni magam. Hogy ezt milyen gyorsan sikerült kiölni belőlem, az már szinte a sci-fi határait súrolja.

Én tudom, hogy Ön jó dolgokat akar csinálni, és lelkesen tevékenykedik. Azt is tudom, hogy Ön egy másfajta oktatási szemléletet képvisel, egy olyat, amelyik sokkal korszerűbb és élvezetesebb. Viszont Ön az elenyésző kisebbség. Valahogy mint azok az emberek, akik ellen a Jobbik munkálkodik. És én pontosan tudom, hogy ez rossz érzés. Ezért érdemes kiállni az ilyen fajta ideológiák ellen. Ha többen tették volna ezt az egyetem nevében, akkor nem lenne ez az egész, én pedig vígan kidobósoznék vagy ugróköteleznék mindenféle irka-firka helyett.

Őszintén sok szerencsét kívánok, remélem sikerrel jár egy jobb, felelősségteljesebb egyetem kialakításában.

@Link Elek:
az nagyon szomorú lenne. ez esetben mindenesetre nekem tiszta lesz a lelkiismeretem.

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.08. 17:51:03

@mhorvath: a lelkiismereted azért nem lehet tiszta sajnos, mert mint te is elismerted, általánosítottál egy kapcsolódó cél érdekében. A meggyőződésed, hogy jó ügyet képviselsz, nem relativizálhatja sem a felhasznált eszközöket, sem (figyelem!) a célhatékonyságot. Mint fentebb már utaltam rá, nem ártana egy instrumentális logikával átgondolnod a dolgokat. Különben olyan leszel, mint az Invisible Children, akik bekiabálták, hogy Ugandában ott van a gonosz, segítsünk nekik, mire a turizmust és befektetéseket féltő ugandai miniszterelnök kínlódva magyarázhatta, hogy az Invisible Children téved, a gonosz konkrétan Uganda határain kívül található egy ideje. Szóval ésszel és tisztességesen, akkor is ha úgy véled, jó ügy érdekében cselekszel!

Az is rossz értelmezés, ha úgy gondolod, hogy pénzzel jog váltható a rombolásra. Nem, akármennyit fizetsz (halkan megjegyzem, most már az emberek többsége fizet), a konstruktivitással kapcsolatban felelősség terhel.

A Magyar Narancsban azt is írtad, az egyetemet nem jegyzik sehol. Ennek is nézz utána jobban, nem felel meg az igazságnak. Ha publikálsz, itt jön elő a már említett felelősség. Sem akkor nem igaz, hogy a Közgázt nem jegyzik, ha az egyetem egészét nézed (a G-karral együtt pl.), sem akkor, ha kifejezetten a társadalomtudományi képzést nézed.

A százalékos arány. Én öt tárgyat tartok, hat idősávban, az angol mesterképzés részeként, plusz szakszemináriumon én vagyok thesis advisor több társad számára. Ezen felül, azt mondtad, van még legalább két ember, aki úgy tanított, hogy átmentek nálad a vizsgán. Ez a százalékos arányt muszáj, hogy módosítsa, ha jól sejtem.

A jókívánságot köszönöm, és természetesen én is azt kívánom, hogy az életben neked is jól jöjjön ki a lépés. Meggyőződésem, hogy hiba volt részedről eldobni a Corvinus diplomáját, de ezen segíteni nem tudok, a szuverén döntésedről van szó.

A "lelkesedésemet" illetően: nem biztos, hogy ez a jó szó. Elkötelezett vagyok abban a tekintetben, hogy szeretném ezt a programot sikerre vinni.

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.08. 17:54:53

@mhorvath: a tegeződéssel kapcsolatban utólagos elnézést kérek egyfelől, másrészt jelzem a jövőre nézve, hogy akár maradhatunk is ennél. Nem látom különösebb értelmét a tanárurazós formalitás fenntartásának, bár természetesen respektálom, amit kifejezni hivatott.

KopaszMercis 2012.04.12. 10:20:58

Az a baj, hogy csak nagyon röviden áll módomban erre a témára reagálni, pedig megér egy misét.
A hátterem különösebb boncolgatása nélkül, én nem értek egyet sem Marcell döntésével, sem a bevetett eszköztárral, mert sokat ártott. Úgy gondolom, hogy külső szemlélőből is ellenszenvet vállt ki akkor, ha a Marcellel gyakorlatilag mindenben sorsközösségben létező társai sem néznek rá egyenes szemmel. Sajnos ráerősít azokra a szörnyű sztereotípiákra, amik megteremtették a társadalmi erkölcsi "létjogosultságát" annak a fajta xenofóbiának, aminek a vége történelmünk egyik legbrutálisabb eseményéhez vezetett. Ezért ezekkel óvatosan kell bánni. Úgy gondolom, hogy az ilyesfajta szertelen proteszt nem vezet sehova. Ennyit arról, hogy a Marcell döntése miért elhibázott, és miért nem ezt kellett volna meglépni és így.

A másik, és ez Marton Péternek is szól:
Aki Boratot beengedi az egyetem négy fala közé és szót ad neki, az ne csodálkozzon azon, ha az heves reakciót vált ki. Egyáltalán hogyan lehet egy ember / intézmény ennyire igénytelen, hogy ilyen primitív Vona Gábor féle kommunista találtgyerekekkel szóba áll? A portaszolgálat azt hittem azért van, hogy ezeket kihajigálja...

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2012.04.12. 10:45:57

@KopaszMercis:

Hát igen, a primitív embereket kidobáló portaszolgálat úgy látszik, tényleg hiányzik:

www.youtube.com/watch?v=4h4eq0j8bC4

KopaszMercis 2012.04.12. 14:31:30

Ilyet en is tudok linkelni:
www.youtube.com/watch?v=Vb3IMTJjzfo

Az a baj, hogy az emberek reszrehajloak, senki nem iteli el a sajat szelsoseget csak a maset.

Nincsen erdemi kulonbseg az allandoan trinanozo szerencsetlen jobbikosok, meg a holokauszton gorcsolo cionistak kozott. Egyedul azert lat barmelyik oldal is raciot a sajatjaban, es verforralo ideologiat a masikeban, mert sosem kerdojeleztek meg olyan dolgokat, amiket meg kellene.

Az a baj, hogy tapasztalatom szerint ezt nem lehet tanulni, ez vagy megy vagy nem. Es raadasul sokszor intelligens embereknek is hiaba valo a magyarazat... ami persze szornyu es faraszto:

poc.ramp.com/m/video/38827966/good-will-hunting-scene-59-int-chuckie-s-house-day.htm

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2012.04.12. 21:18:37

@KopaszMercis:

Hmm...ez egy humorista, aki nem gondolja komolyan, amit mond. Nagy különbség.

A részrehajlással önmagában nincs baj. A baj azzal van, ha a részrehajlást vérkomolyan objektív valóságnak tekintik ahelyett, hogy őszintén annak neveznék, ami.

KopaszMercis 2012.04.12. 21:44:39

@Rammjaeger83:
Meg mindig nem mutattal ra kulonbsegre a ket oldal kozott...

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2012.04.12. 22:11:17

@KopaszMercis:

Csupán arra világítottam rá, hogy síppal-dobbal-ordibálással cirkuszoló bérprovokátorok nem valóak egy egyetem falai közé.

Link Elek 2012.04.13. 09:50:33

@KopaszMercis:
a Borat-ot alakito Cohen ortodox zsido csaladban nott fel, es amikor nem angolul beszel a filmben, akkor héberül beszél, mert semilyen mas "idegen" nyelvet nem tud.
a filmnek ezek a reszei voltak a leghumorosabbak Izraelben, mert ott ertettek amit mond. (a valaszokat nem, mert azok meg azeriül hangzottak el)

KopaszMercis 2012.04.13. 21:59:48

@Rammjaeger83:
Hat ezt SEM ertetted... Mondom hiaba van fields ermed... ;)

@Link Elek:
Te tenyleg tenyleg TENYLEG lealltal viccet magyarazni?! :))))))

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2012.04.13. 22:12:07

@KopaszMercis:

Értettem én, csak a "sem" szót több helyre is be lehet illeszteni egy mondatba.

Link Elek 2012.04.14. 08:48:29

@KopaszMercis:
ez a beszelgetes nem tunt viccesnek, de most mar ertem, hogyu te csak egy bohoc vagy.

SchA · http://katpol.blog.hu 2012.04.15. 11:07:04

Kicsit talán megkésve, de nyomnék egy "+1"-et a szerzőnek.

A mesterképzésen pl. meg lehet (ideális esetben meg kell) tanulni a forráskritikát, a különböző források összevetését, mert az egyszerű guglizás bizony rengeteg baromságot is ki tud dobni, és nem minden írott szó igaz.

Marton Péter · http://kprax.blog.hu 2012.04.15. 18:29:42

@SchA: köszönöm a támogatást, és egyetértek, erre kell törekedni, hogy az ismeretek átadása mellett legyen kritikus gondolkodás oda-vissza. A jövő egyeteme olyan kell, hogy legyen, ahol egy diáknak könnyebben fel kell ismernie, hogy a diáktársától vagy éppen egy szerencsés kör guglizástól nem baj, hanem éppenséggel jó, ha ugyanolyan sokat meg tud kapni adott esetben, mint egy tanárától.

A forráskritika nélküli guglizás egyelőre gyakori jelenség. Sok ember azt hiszi, az interneten "megtalál" dolgokat, miközben csak "talál", az eredményességre utaló "meg" nélkül - utóbbinak feltétele lenne a további kritikus elemzés, korroboráció, megszerzett egyéb ismeretek, háttértudás felhasználása stb. És még ha az abszolút releváns információ meg is van, azzal kapcsolatban is kell egy álláspont, hogy tudja, mihez kezd általa. Ehhez már kell az is, hogy a saját véleményét is el tudja helyezni másokéhoz képest, meglássa az ellentmondásokat és az új lehetőségeket érvrendszerekben, amelyekkel találkozik (netán a sajátjában is).

Ehhez az egyetemnek természetesen sokat lehet és kell is változnia, viszont ezzel az én egyetemem biztosan nincsen egyedül.
süti beállítások módosítása