Mi más foglalná össze jobban a norvégiai robbantás és lövöldözés tanulságát, mint ez a cím?
Talán még ez a screenshot itt - a Telegraph egy cikke mellett a tartalomérzékeny hirdetésgenerátor a hirdetési bukta, vagyis az ad fail (vagy inkább ad win?) sajátos esetét produkálta tegnap. A fekete alapon látható kis reklámot érdemes nézni:
A Terrorizmustanulmányok népszerűségét mi is mozdíthatná elő jobban, mint ha ebben a kontextusban kap némi promóciót? Az ügyben valószínűleg teljesen vétlen és tétlen University of St. Andrews javára érdemes egyébként hozzátenni, hogy a média kérdezősködését és spekulációra bujtogatását velük ellentétben tudatosan kihasználva közben egy csomó "risk consultancy", "terrorism study group", "security expert" és "terrorism expert" kapott extra reklámot és hitelt - akit éppen utolért a sajtó, gyakorlatilag.
Külpolitikai szempontból a legbosszantóbb az okokat illető találgatás azonnali beindulása volt, amiről most már tényleg nagyon le kellene szoknia a médiának. Rögtön elkezdeni felváltva Norvégia afganisztáni műveleteit okolni, illetve Kadafi rezsimjét tovább feketíteni, amikor még semmi konkrétum nem igazolja akár a spekulációt sem, legelőször is ostoba dolog, de ha nagyon akarom, akár cinkosságnak is felfogható.
Arról az apróságról pedig még nem is beszéltünk, hogy ahhoz, hogy a történteket terrorizmusnak minősíthessük, előbb ki kellene egynek-másnak derülnie az elkövető vagy elkövetők motivációiról. Például hogy nem csupán - alkalmi jelleggel - robbantani, lövöldözni és ölni akart(ak). Ez egyébként lehetséges - csak éppen a tudás és a találgatás között van némi különbség.