A reklám elkerülhetetlenül reflektív, illetve az embereket hatékonyan megszólítani igyekvő műfaj, ezért értelmezése a diskurzuselemzésben, így akár a külpolitikai vagy külpolitikai vonatkozású diskurzus elemzésében is hasznos adalék lehet. Ilyen pósztokból pont ezért lehet, hogy a jövőben még többet is bedobok majd.
Mára pedig egy áruházlánc új reklámja jut (én tegnap láttam először), ahol az áruház kapujában gondosan őrködő puli nem ereszt be holmi mehikánó chirquét vagy níhaózó kínai baromfit a sorompón - hiába jutottak be ezek a kereskedelem csatornáin keresztül a hazai piacra. Fenntart egy belső határt a "hazai" és az "idegen" kategóriája között. Ilyen értelemben válik relevánssá ezen a blogon.
(Ha valaki nem lenne tisztában a diskurzuselemzés alapvető játékszabályaival: én itt nem a reklámba annak alkotói által belefogalmazott gondolatok helyességét vagy őszinteségét értékelem, hanem csak leírom, hogy mi van az adott reklámban.)
Íme, képileg: