A Guardianben Jim Murphy, a brit Munkapárt parlamenti képviselője Skócia esetleges függetlenségeinek következményeit latolgatja a NATO szemszögéből. A Skót Nemzeti Párt (SNP) programja szerint a NATO-val ugyan együttműködne (valamennyire), ám a szervezeten kívülről, nem belülről. Mindez éppen elég probléma forrása lehet ahhoz, hogy Murphy gazdasági érveket is bevessen az unió fenntartása érdekében.
"A különválás fenyegeti Skócia egyik legnagyobb erősségét. A Clyde 300 éve épít hajókat. Ha Skócia elhagyja Britanniát, a Clyde és Rosyth egy, a Királyi Haditengerészet szempontjából idegen ország földjén lenne, márpedig a Királyi Haditengerészet soha nem építtetett hajót külföldi hajógyárban. Ha az SNP akarata szerint alakulnak a dolgok, az kiváltja azt, amit még a konzervatívok hatalomra kerülése és az ázsiai hajógyártás felemelkedése sem idézett elő eddig: a skóciai hajóépítés napja leáldozhat. Egy munkapárti kormány alatt egyetlen hajót sem fogunk külföldön építeni: a fregattjainkat és a rombolóinkat csakis az Egyesült Királyság négy alkotónemzetének valamelyike fogja előállítani."
Vagyis adott esetben a három megmaradó alkotónemzet valamelyike, Murphy úgy érti (Észak-Írország, Wales vagy pedig Anglia; ha egyszer Skócia kiválna közülük). A "Clyde" a Clyde folyó menti hajógyártásra utal, ez a folyó folyik át Glasgow-n is; a "Rosyth" pedig a Rosyth Királyi Hajóépítőre.
A kilátásba helyezett negatív következmény megfogalmazása ugyanakkor óvatos. Murphy fregattokról és rombolókról beszél. Ezek beszállításának Ázsiába telepítése is érdekes felvetés, de nem repülőgép-hordozókról van szó. Utóbbiak közül az Erzsébet királynő osztály első darabja, az HMS Queen Elizabeth már javában készül Skóciában, és valamikor a 2010-es évek második felében várható a szolgálatba lépése. Sőt a múlt hónapban a második hajó, az HMS Prince of Wales építése is elkezdődött.