A New York Times az egyik mai cikkében érdekes adalékokkal szolgál a közel-keleti lobbikkal és a PR-tevékenységgel kapcsolatban, most, hogy az amerikai lobbisták és PR-ügynökségek számára az ottani ügyfelek egy része egyszerre nehezebben vállalható lett. Íme, amiket kiemelnek.
- A Washington Media Group PR-cég januárban felmondta a szerződését Tunéziával. A Facebookon jelentették ezt be. A CEO-juk azt mondta, "nem támogatnak olyanokat, akik mesterlövészeket helyeznek a tetőkre, hogy a tüntetőkre lövessenek".
- A korábban már ezen a blogon is említett PLM cég szinte zökkenőmentesen váltott klienst (névlegesen), és most a hadsereg adta, az országot irányító Legfelső Tanács számára végzik szolgáltatásukat.
- A Qorvis globális PR-cég Bahrein, Jemen és Szaúd-Arábia érdekeit viszi többek között. Ezek közül az utóbbi időszak fejleményei miatt kettő már problémás, Szaúd-Arábia "féltve vagyon". A cég alkalmazottai mostanában sűrűn utaznak a térségbe konzultációkra.
- Az Emirátusok a DLA Piper és más cégek megrendelője, és 5,3 millió dollárt költött 2009-ben. Marokkó csak hárommilliót, amivel sikeresen überelte a közös határvitájukban ellene lobbizó Algériát (utóbbi 600 000 dollárt tudott bedobni a befolyásipar kalapjába).